bir zamanlar


''öyle kimsesiz kaldım ki
öyle bomboş
yapraklar ağladılar bana
sonra tıpkı gözyaşları gibi
düştüler son yapraklar
ne önceleri ne de sonra
hiç böyle yalnız kalmamıştım
bu kadar
ve kimi beklerken olmuştu
hiç mi hiç hatırlamam...''

pablo neruda

beni binbir geceyi aşkın yalnızlığa mahkum eden
ve damarlarımı çatlatan aşkı ciğerlerimde söndüren
neydi o bir zamanlar, kimdi ki gözleri izler beni hâlâ
yanıbaşımda değilken ve hayatımda bile değilken oysa
bir bengisu pınarı, bir abıhayat, güzellikler annesi
sesinde neşenin, tabiatın, kainatın mahiyeti
kimdi o sahi ki hâlâ onu ararım tüm dudaklarda
açan güneşinde baharın, kışın düşen karlarda.
oysa çoktan gitti, kimsesiz şimdi ruhum
bir zamanlar şarkısına ortak olduğum
dilerim tebessümü eksilmez yüzünden
yüreğimi aralayan sözleridir avuntum.

neydi o yaşananlar
bir göl kenarı dinginliğindeki aşk
yerle gök arasındaki en ulvi hatıra
kimdi o bir zamanlar...


Yorumlar

Küllenenler

Sen Olsaydın

Gençlik ve Güzellik - Kısım I

Mübeccel